کوالکام جزئیات اولین چیپ Wi-Fi 7 در جهان را بیان می کند

کوالکام سرعت ۵.۸gb/s و تاخیر کمتر از ۲ میلی ثانیه را به دنیا وعده می دهد.

کوالکام اولین محصول سازگار با Wi-Fi 7 در جهان را در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا به نمایش عموم گذاشت. این شرکت مدعی گردید که چیپ اتصال FastConnect 7800، حداکثر سرعت ۵.۸gb/s و تاخیر کمتر از ۲ میلی ثانیه را در زمان ارتباط با تجهیزات سازگار، فراهم می کند.

همانطور که از نامش پیداست، Wi-Fi 7 جدیدترین نسل تکنولوژی اینترنت بی سیم است. با این حال استانداردسازی آن هنوز در گام های اولیه است و اتحادیه پهنای باند جهانی (WBA) این انتظار را ندارد که اولین دستگاه های Wi-Fi 7 تا سال ۲۰۲۵ در دسترس باشند.

اتصال Wi-Fi 7

با این حال برخی از صنایع باور دارند که این زمان بندی می تواند سریعتر رخ دهد. انتظار می‌رود کوالکام تکنولوژی FastConnect 7800 را در نیمه ی دوم ۲۰۲۲ منتشر کند که این امر راه را برای استفاده از آن در تولیدات تجاری که هنوز از تکنولوژی های Wi-Fi 6 و ۶E استفاده می کنند، قبل از اینکه Wi-Fi 7 تکنولوژی اصلی شود، امکان پذیر می کند.

این چیپ از طریق تکنیکی به نام High Band Simultaneous) HBS) به  حداکثر سرعت معین و عملکرد تاخیر دست پیدا می کند که از هر دو پهنای باند ۵GHz و ۶GHz به طور هم زمان استفاده می کند. این امر سبب می شود پهنای باند ۲.۴GHz  که معمولا متراکم تر است، به منظور استفاده از آن در بلوتوث کنار گذاشته شود.

مصرف توان بلوتوث، محدوده سیگنال و سرعت جفت سازی خود، از طریق کاربرد تکنولوژی بلوتوث دوگانه تقویت شده است. این مساله زمانی که با تکنولوژی صدای اسنپ دراگون ترکیب می شود باید قادر باشد هر وسیله ای را که توسط چیپ روشن شده است، وادار کند عملکرد صدای فوق العاده ای را تحویل دهد.

کوالکام میگوید این ویژگی ها راندمان اتصالی را ارائه می دهند که برای تلفن های هوشمند، کامپیوترها و هدست های واقعیت گسترده در آینده ضروری است.

Dino Bekis معاون رئیس و مدیر اصلی Mobile Compute and Connectivity کوالکام می گوید: ممکن است معرفی اولیه Wi-Fi 7 به بازار تجاری برای صنایع، برای برخی کفایت کند ولی با معرفی تکنولوژی HBS Multi-Link ، عملکرد را به سطح بعدی یعنی شکستن انتظارات برای سرعت و تاخیر می بریم.

تکنولوژی FastConnect 7800 همراه با مصرف انرژی تا ۵۰ درصد پایین تر و بلوتوث دوگانه هوشمند با قابلیت صدای اسنپ دراگون پیشرفته، به سادگی بهترین گزینه جهت برقراری ارتباط تجهیزات مشتریان است.

قبل از آن Wi-Fi 6  باید خودش را در بازار تثبیت کند. تغییر نسل استاندارد مخابرات بی سیم به نسل ۵G به عنوان یک تکنولوژی مکمل در نظر گرفته می شود که سبب بالا رفتن سرعت، افزایش ظرفیت و کاهش تاخیر می شود. این مساله عملکرد بهتر و قابلیت اطمینان بالاتری را مخصوصا در شبکه هایی که دستگاه های مختلف در حال رقابت برای تصاحب پهنای باند هستند، تضمین می کند.

در بخش مخابرات، ارائه دهندگان سرویس های مخابراتی قادر خواهند بود سرعت Wi-Fi را در خانه ها افزایش دهند و سرویس های شبکه ی همگرا را که تکنولوژی های مخابرات بی سیم و ثابت را ترکیب می کنند برای مصرف کنندگان و استفاده تجاری فراهم کنند.

در ضمن Wi-Fi 6E از طریق کاربرد طیف ۶GHz، سرعت های بالای ۲Gbps و تاخیر کمتر از ۲ میلی ثانیه را فراهم می آورد.

به گفته‌ی WSA هشتاد و سه درصد از فراهم کنندگان سرویس های اینترنتی، سازندگان تجهیزات و تشکیلات اقتصادی تا پایان سال ۲۰۲۲ تکنولوژی Wi-Fi 6 را خواهند داشت.

نگارنده: فروزان موسوی

لینک منبع

وصال کشاورز
ارسال دیدگاه