تکنولوژی Qi ( شارژر وایرلس) در موبایل (3) راهنمای خرید

چگونه می‌توان یک شارژر وایرلس خوب خریداری کرد؟

امروزه شارژرهای وایرلس به طور عمده مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد، خصوصا کاربران تلفن‌های هوشمند و سایر قطعات جانبی آن نظیر ساعت‌های هوشمند، هندزفری‌های بلوتوث و… از استفاده کننده‌های پرمصرف این دستگاه می باشند.

شارژر وایرلس متد راحتی برای شارژ در اختیار کاربران گذاشته و آن‌ها می‌توانند بدون اتصال کابل فیزیکی، دستگاه خود را شارژ نمایند.

مشکل اصلی زمانی پدیدار می‌شود که صحبت خرید یک شارژر وایرلس در میان باشد. تنوع در برند و مشخصات شارژهای وایرلس، انتخاب خرید دستگاه مناسب را برای کاربران سخت و دشوار می‌نماید و اغلب انتخاب نوع شارژر مناسب بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

باید به دنبال چه معیارهایی باشیم؟

  • شارژر با قابلیت Qi: روش‌های متفاوتی برای شارژ وایلس وجود دارد. اگر تلفن همراه یا دستگاه شما از قابلیت Qi استفاده می‌نماید، باید به دنبال شارژر وایرلسی باشید که در آن تکنولوژی Qi به کار رفته باشد.
  • ولتاژ قابل پشتیبانی: در ابتدا دستگاه سخت‌افزاری خود را بررسی نمایید تا متوجه شوید دستگاه به چند وات نیرو جهت شارژ نیاز دارد. از آن‌جایی که Qi دارای استانداردهای متفاوتی بوده و هر استانداد ولتاژ خاصی را ارائه می‌دهند، باید به شارژر با ولتاژ مناسب با دستگاه خود را انتخاب نمایید.
  • فرمت شارژر: شارژهای وایرلس در طرح ها و شکل‌های گوناگونی تولید شده اند. با توجه به نیاز و محل مصرف، شارژ مناسب خود را انتخاب نمایید.

معرفی چند شارژر وایرلس محبوب

  1. شارژر استندی تلفن‌های هوشمند سامسونگ
    این شارژر از قابلیت Fast charging پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به دلیل ولتاژ 15 واتی شارژر می‌باشد. کمپانی سامسونگ، در استند مشکی رنگ شارژر، یک فن تعبیه نموده که راهکاری موثر جهت جلوگیری از داغ شدگی تلفن همراه و شارژر می‌باشد. ساختار زیبا و طراحی متناسب با سلیقه کاربران، این شارژر را جزو شارژهای وایرلس محبوب قرار داده است.

آشنایی با تکنولوژی Qi ( شارژر وایرلس) در موبایل قسمت 3

  1. Charger duo سامسونگ: شارژر دوتایی کارآمد
    شما می‌توانید به صورت همزمان، دوستگاه خود را به صورت بی‌سیم شارژ نمایید. شارژر دوکاربره سامسونگ به دلیل توانایی شارژ همزمان دوستگاه، نظیر تلفن همراه و ساعت هوشمند، نسبت به سایر مدل‌ها گران‌تر می‌باشد. هر دستگاهی که در آن قابلیت Qi به کار رفته باشد نظیر گلکسی S9 و گلکسی Note 9، سامسونگ Gear S3، Apple iPhone 8، Apple iPhone X،  Gear S3 و مدل‌های جدیدتر ساعت هوشمند سامسونگ، با این شارژر قابل شارژ می‌باشد. تمام تلفن‌های هوشمند سازگار سامسونگ ( تلفن‌هایی که از قابلیت Qi پشتیبانی می‌کنند) با ولتاژ 7.5 وات قابلیت Fast Charging دارند. در ارتباط با داغ کردن شارژر نگران نباشید، در این شارژ نیز در زیر قابل مشکی رنگ آن به منظور خنک نمودن دستگاه، فن تعبیه شده است.

آشنایی با تکنولوژی Qi ( شارژر وایرلس) در موبایل قسمت 3

  1. شارژر وایرلس Baseus: شارژی مناسب برای خودروی شما
    هر چیزی که شما از شارژر وایرلس خودروی خود بخواهید، در این شارژر آن را خواهید یافت. این شارژر از قابلیت Qi پشتیبانی می‌نماید، بنابراین اگر تلفن هوشمند شما دارای قابلیت Qi در سخت‌افزار خود باشد، این شارژر گزیه مناسبی است. این شارژ قابلت fast charging را به کاربران خود ارائه می‌دهد اما باید به این نکته توجه داشت که تنها تلفن‌های خانواده گلکسی سامسونگ قادر با Fast charge این شارژر همخوان هستند.

آشنایی با تکنولوژی Qi ( شارژر وایرلس) در موبایل قسمت 3

  1. شارژر وایرلس پدی Choetech

آشنایی با تکنولوژی Qi ( شارژر وایرلس) در موبایل قسمت 3

 

در همین رابطه:

 

تکنولوژی Qi ( شارژر وایرلس) در موبایل (۱) آشنایی

 

تکنولوژی Qi ( شارژر وایرلس) در موبایل (۲) استانداردها

 

تکنولوژی Qi ( شارژر وایرلس) در موبایل (۳) راهنمای خرید

 

منبع: آکادمی درس و مهارت

وصال کشاورز
ارسال دیدگاه